Furnizăm informații care aduc succes
Metodă:
Competitive intelligence
Obținerea informațiilor din mediul de afaceri (CI – Competitive Intelligence) este un proces complex de colectare, analizare și utilizare a informațiilor esențiale despre concurenți, clienți și alți factori sau jucători din piață care pot crea un avantaj competitiv clientului nostru.
Este un demers important pentru beneficiar, fiindu-i de un real ajutor în înțelegerea mediului competitiv și a oportunităților și provocărilor pe care le prezintă acesta.
Informațiile pe care noi le furnizăm clienților le ușurează substanțial procesul de management al afacerii pentru a crea și folosi practici comerciale eficiente.
CI înseamnă mai mult decât simplul clișeu „cunoaște-ți adversarul”. Este mai degrabă un exercițiu de aprofundare, în care companiile pot descoperi detaliile planurilor de afaceri ale concurenților, inclusiv ale colaboratorilor.
CI colectează eficient și etic informații practice din diverse surse deschise sau închise. În mod ideal, o companie folosește cu succes CI pentru a spori performanța organizațională, cultivând un portret suficient de detaliat al pieței, astfel încât să poată anticipa și răspunde provocărilor și problemelor înainte ca acestea să apară.
Mod de lucru:
Identificarea competitorilor
Identificarea clară a concurenților dvs. este primul pas în construirea unui peisaj competitiv coeziv. În funcție de industria dvs., este posibil să aveți o mulțime de concurenți sau doar câțiva.
Determinarea zonelor de interes
Este esențială evidențierea exactă a domeniilor pe care doriți să le aflați despre concurenții dvs., echipele interne pe care doriți să le activați cu informații și obiectivele pe care doriți să le atingeți cu ajutorul CI.
Colectarea informațiilor externe și interne
Există o mulțime de surse pe care le puteți utiliza pentru a aduna informații despre concurenții dvs. Ne place să le împărțim în perspective competitive interne și externe. Cu un proces eficient de obținere a informațiilor, puteți constitui un adevărat depozit care permite întregii organizații să împartă informații interne în timp real și să le stocheze pentru un acces mai ușor.
Centralizarea informațiilor
Pe măsură ce angajații păstrează propriile idei competitive, uită de ceea ce au auzit sau pur și simplu nu știu cum să le împărtășească întregii organizații, adesea încep să apară „bisericuțele”. Echipele de CI nu fac doar cercetare, ci și păstrează în siguranță informațiile esențiale.
Construirea profilurilor concurenților
Clasificând statisticile în funcție de concurent, se va construi un profil complet al companiilor cu care vă confruntați. Pentru angajați este un instrument facil și util cu care obțin o imagine de 360 de grade a unui competitor.
Împărtășirea informațiilor cu asociații
O imagine completă a competitorului dvs., prin crearea profilului, poate fi un avantaj, dar uneori nu este suficient. Este nevoie și de alte informații relevante, de un context mai larg în care se află competitorul. Spre exemplu, este bine să știi din timp sau la timp că rivalii au un nou director în companie, dar poate nu este de ajuns. Informații în plus, cum ar fi biografia, portofoliul, anturajul, mediul în care a făcut performanță persoana respectivă, ar putea să ofere o perspectivă asupra viitoarei strategii a companiei sau a zonei pentru care a fost angajat